Thursday 6 February 2014

SEIRUS : 5 Wanita Muslim Terkaya Dan Tercantik Di Dunia

Wanita itu lahir hanya dengan 2 pilihan, iaitu cantik atau bijak? Ternyata, ada ramai wanita yang memiliki wajah cantik, bijak dan mampu menguruskan kewangannya dengan baik. Wanita-wanita ini pada akhirnya menjadi inspirasi bagi wanita yang lain.


Yang cukup membanggakan, wanita-wanita muslimah ini menjadi wanita yang dipilih berdasarkan kejayaannya. Mereka tidak hanya cantik, tetapi juga bijak mengurus kehidupan dan punya kekayaan yang melimpah dan memiliki keluarga bahagia.

Jom lihat senarai wanita muslim yang cantik dan hebat yang dimaksudkan berdasarkan sumber majalah Forbes.

Putri Hajah Hafizah Sururul Bolkiah Anak kelima dari Sultan Hasanal Bolkiah lahir pada 12 Mac 1980.

Dengan kehidupan mewah dalam keluarga diraja mereka tetap tampil sebagai wanita yang sederhana. Juga bergelar seorang ibu dan memiliki kehidupan rumahtanga yang bahagia. Sultan Brunei adalah salah seorang pemilik kekayaan terbesar di dunia, maka hal ini diwarisi turun menurun pada putrinya.


2). Ratu Rania Al Abdullah


3).Sultanah Nur Zahirah

Sultanah Terengganu yang paling dihormati kerana menjadi wanita pertama Malaysia yang berhijab. Nur Zahirah adalah isteri kepada Sultan Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin. Wanita ini lahir pada tahun 7 Desember 1973. Gelaran tertinggi yang pernah dimiliki beliau adalah Permaisuri Agong Malaysia ke-13.

Sebagai keluarga kerajaan Sultanah Nur Zahirah sering mengikuti acara-acara rasmi diraja.


5).Putri Lalla Salma

Wajahnya yang seakan-akan aktres Hollywood. Beliau adalah Putri Lalla Salmam, isteri dari Raja Mohammed VI di Maroko. Putri Lalla lahir pada 10 Mei 1978. Memiliki wajah yang cantik dan berkulit mulus menjadikan beliau sering mendapat perhatian seluruh dunia.

Meskipun sudah menjadi seorang putri dan memiliki kekayaan melimpah, Putri Lalla dikenal sebagai seorang yang peramah dan sederhana. ketika ini Putri Lalla sudah menjadi ibu kepada dua orang anak. Kekayaan yang dimiliki keluarga ini menurut majalah Forbes adalah mencecah di angka USD20,5 Million.

No comments:

Post a Comment